Overslaan en naar de inhoud gaan
track & trace
Een P&O-container wordt ontscheept in Zeebrugge.

Track and trace voor P&O-containerklanten

P&O Ferrymasters lanceert vandaag een geavanceerde track & trace-service voor zijn containerklanten, waarmee het naar eigen zeggen de eerste grote logistieke onderneming in Europa is die deze technologie aanbiedt.

Klanten kunnen realtime updates ontvangen over de exacte locatie van hun goederen tijdens het vervoer per spoor, over de weg, de binnenvaart en overzee. Deze innovatie verbetert de efficiëntie, verlaagt de kosten en versnelt de informatie-uitwisseling.

Het nieuwe track & trace-systeem is ontworpen om de digitalisering van de handel te bevorderen en de zichtbaarheid van de toeleveringsketen voor klanten te verbeteren. De technologie wordt deze maand geïntroduceerd en zal naar verwachting tegen het einde van het jaar zijn uitgebreid tot meer dan de helft van de 4000 stuks sterke vloot van 45-voets containers, met als doel de uitrol tegen het einde van 2021 te voltooien.

 Thorsten Runge, Managing Director van P&O Ferrymasters, zegt: “We zijn op ons best in het oplossen van complexe logistieke uitdagingen en deze volgende stap in onze digitale reis zal een snellere en slimmere uitwisseling van informatie in heel Europa mogelijk maken. Onze klanten kunnen op ons blijven vertrouwen om te investeren in nieuwe platforms voor handelsstromen en om een ​​deur-tot-deur logistieke service te bieden.”

DP World

Track and Trace wordt geïntroduceerd met de steun van het moederbedrijf DP World, dat de transformatie van de wereldwijde logistieke sector wil aanmoedigen door samengevoegde, gestandaardiseerde, digitale systemen te bouwen. P&O Ferrymasters werkt aan het project samen met de toonaangevende Zwitserse leverancier van transparante gedigitaliseerde toeleveringsketens, Nexxiot.

leaderboard