Overslaan en naar de inhoud gaan
ETIS boekt succesje op MIRO-terminal
De brievenbus voor veiligheidsklachten over de MIRO-terminal: ‘Für das Schiffspersonal’. Foto ETIS

ETIS boekt succesje op MIRO-terminal

Bij het aanmeldloket van de MIRO-olieraffinaderij in Karlsruhe hangt sinds kort een groene brievenbus met een formulierenstandaard daaronder. Op de papieren kunnen bezoekende schippers gevaarlijke situaties op de terminal melden, zo meldt ETIS – het Europees Terminal Inspectie Systeem van particuliere tankerschippers. De club wil een tegenhanger zijn voor het machtige EBIS-samenwerkingsverband van bevrachters.

Eerder dit jaar kreeg de ETIS diverse klachten over de melding van onveiligheden bij de MIRO-terminal. Daarbij bleek vooral het melden een probleem op zich. “Slecht bereikbare telefoonnummers, interne onduidelijkheden en geen heldere structuur aangaande meldprocedures voor schippers hebben ertoe geleid dat ETIS contact gezocht heeft met de raffinaderij”, schrijft ETIS-oprichter Johannes de Waard in een persbericht. “Na enkele gesprekken, zowel telefonisch als schriftelijk is er voor een praktische en goed inpasbare oplossing gekozen. Wij als ETIS zijn er blij mee! U als schipper kunt nu eindelijk uw klacht melden. Welke raffinaderij volgt?” 

 

leaderboard