Overslaan en naar de inhoud gaan
damen
Van links naar rechts op de kade: Carsten Wiese (Service Hub Manager Hamburg), Joschka Böddeling (salesmanager) en Roderick Buijs (Services North Europe). Foto Damen

Damen opent Service Hub in haven Hamburg

Damen Shipyards Group heeft haar nieuwste servicecentrum geopend in Hamburg. Dat brengt het totale aantal zogenoemde ‘service hubs’ wereldwijd op vijftien; verspreid over Afrika, Amerika, Azië, het Midden-Oosten en Australië. De hub in Hamburg zal niet alleen Duitsland bedienen, maar ook Denemarken en Polen.

Uitgangspunt van de hubs is om ​​lokale diensten aan te bieden, en dat wereldwijd. Het centrum in Hamburg zal fungeren als one-stop-shop voor Damen-klanten in de regio die garantieservice, training en serviceondersteuning zoeken. Klanten hoeven echter niet per se Damen-schepen te bezitten. De middelen van de groep zijn beschikbaar voor iedereen die advies en ondersteuning zoekt, evenals toegang tot faciliteiten en expertise.

Zoals alle Damen service hubs, wordt Hamburg bemand door lokaal personeel met ervaring in scheepsbouw en onderhoud in hun regio en in staat om snel te reageren op vragen. De hub breidt ook zijn netwerk van lokale leveranciers uit, om ervoor te zorgen dat producten en diensten waar mogelijk lokaal worden ingekocht.

Dichterbij

"Een belangrijk onderdeel van ons serviceaanbod is het leveren van geïntegreerde maritieme oplossingen", voegt Carsten Wiese, Service Hub Manager, Hamburg toe. “Door geografisch dichter bij onze klanten te staan, zijn we goed gepositioneerd om met eigenaren in contact te komen gedurende de hele levenscyclus van hun schepen. Dit stelt ons in staat om gerichte en relevante oplossingen te bieden om de operationele kosten op de lange termijn te minimaliseren.”

leaderboard